rr

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
موسسه آموزش عالی آزاد اندیشه سازان ( داداِستان)
نمود تخصص در حوزه حقوق یکی از اهداف عالیه ماست

آزمون وکالت , اخبار حقوقی

اصلاح دفترچه آزمون کارشناس رسمی دادگستری ۹۸

اصلاح دفترچه آزمون کارشناس رسمی دادگستری ۹۸

1398/07/10

 شورای عالی کارشناسان رسمی دادگستری با صدور اطلاعیه‌ای دفترچه راهنمای ثبت‌نام در آزمون کارشناسان رسمی دادگستری سال ۱۳۹۸ را اصلاح کرد.

 در دفترچه اولیه آزمون کارشناسی رسمی دادگستری، مشمولان سهمیه ایثارگری به اشتباه تعیین و به دو گروه ۲۵ و ۵ درصدی تقسیم شده بودند. این جدول اولیه به شکل زیر بود:


 این درحالی است که مصادیق بهره‌مندی از سهمیه ایثارگران برای دریافت پروانه کارشناسی رسمی دادگستری در ماده ۵۹ مکرر قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران چنین تعیین شده است:

    ماده ۵۹ مکرر ـ قوه قضائیه، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، کانون وکلای دادگستری، کانون کارشناسان رسمی، مرکز وکلاء و کارشناسان قوه قضائیه، مکلفند سی‌درصد(۳۰%) از سهمیه صدور دفاتر خدمات قضائی و الکترونیک، سردفتری، صدور پروانه وکالت، مجوز کارشناسان رسمی دادگستری را به فرزندان و همسران شهدا، جانبازان با حداقل ده درصد (۱۰%)، آزادگان با داشتن حداقل سه‌ماه سابقه اسارت و رزمندگان با داشتن حداقل شش‌ماه حضور در جبهه و همسر و فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد(۲۵%) و بالاتر و فرزندان و همسران آزادگان و فرزندان رزمندگان دارای حداقل دوازده‌ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه، بدون رعایت شرط سنی در صورت واجد شرایط بودن اختصاص دهند.

باتوجه به همین نکته، شورای عالی کارشناسان رسمی دادگستری اطلاعیه‌ای به شرح زیر صادر کرد:

پیرو انتشار دفترچه راهنمای ثبت‌نام آزمون کارشناسان رسمی دادگستری سال ۹۸ بدین‌وسیله به اطلاع کلیه داوطلبان متقاضی ثبت‌نام در آزمون مذکور می‌رساند، با توجه به اعلام شورای عالی کارشناسان رسمی دادگستری جدول سهمیه ۲۵ درصد و ۵ درصد ایثارگران مندرج در صفحه (۲) دفترچه بخش دوم: امتیازات و سهمیه ­های قانونی بشرح ذیل اصلاح می‌گردد. لذا کلیه داوطلبان متقاضی سهمیه ایثاگران لازم است با توجه به اصلاحات اعلام شده در صورت لزوم نسبت به اصلاح اطلاعات ثبت‌نامی خود حداکثر تا تاریخ ۹۸/۰۷/۱۳ اقدام نمایند.





جایزه ویژه حقوق دادن برتر

فرم عضویت در سامانه های اطلاعاتی رایگان داداِستان

وارد کردن فیلدهای ستاره دار اجباری است

CAPTCHA code