rr

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
موسسه آموزش عالی آزاد اندیشه سازان ( داداِستان)
نمود تخصص در حوزه حقوق یکی از اهداف عالیه ماست

آزمون وکالت , اخبار حقوقی

راه‌اندازه سامانه‌ای برای اعتبارسنجی شهادت شهود

راه‌اندازه سامانه‌ای برای اعتبارسنجی شهادت شهود

1401/03/26

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه گفت: سامانه اعتبارسنجی شهادت شهود و مطلعین هم‌اکنون در اختیار قضات سراسر کشور قرار گرفته است.

به گزارش منابع خبری ، محمد کاظمی‌ فرد در جلسه روز دوشنبه مسئولان عالی قضایی کشور، با اشاره به امکانات موجود در سامانه اعتبارسنجی شهادت شهود و مطلعین گفت: این سامانه هم‌اکنون در اختیار قضات سراسر کشور قرار گرفته تا به محض ثبت اطلاعات هر شخص در سِمت شاهد، بتوانند از تعداد دفعاتی که وی به عنوان شاهد در محاکم کشور حاضر شده اطلاع یابند.

وی با بیان اینکه سامانه اعتبارسنجی شهادت شهود و مطلعین جهت ثبت اطلاعات هویتی شهود و اعتبارسنجی شهادت‌های آنها ایجاد شده است، گفت: این سامانه به طور خودکار تعداد دفعاتی را که یک شخص به عنوان شاهد در کلیه محاکم کشور حاضر شده را در نظر می گیرد و به صورت هوشمند در هنگام ثبت مجدد آن شخص به عنوان شاهد، هشدار این موضوع را به اطلاع قاضی می‌رساند.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه افزود: طبق بانک اطلاعاتی که در اختیار مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه قرار دارد، تا کنون حدود ۸ هزار نفر شناسایی شدند که بیش از ۳ بار در کلیه محاکم کشور شهادت داده‌اند.



جایزه ویژه حقوق دادن برتر

فرم عضویت در سامانه های اطلاعاتی رایگان داداِستان

وارد کردن فیلدهای ستاره دار اجباری است

CAPTCHA code