rr

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
موسسه آموزش عالی آزاد اندیشه سازان ( داداِستان)
نمود تخصص در حوزه حقوق یکی از اهداف عالیه ماست

آزمون وکالت , اخبار حقوقی

اطلاعيه‌ درباره‌ تاريخ‌، محل‌ رفع نقص كارت و برگزاري‌ آزمون‌ ورودي مقطع كارشناسي‌ ارشد ناپيوسته‌ سال‌ 1400

اطلاعيه‌ درباره‌ تاريخ‌، محل‌ رفع نقص كارت و برگزاري‌ آزمون‌ ورودي مقطع كارشناسي‌ ارشد ناپيوسته‌ سال‌ 1400

1400/04/28

اطلاعيه‌ درباره‌ تاريخ‌، محل‌ رفع نقص كارت و برگزاري‌ آزمون‌ ورودي مقطع كارشناسي‌ ارشد ناپيوسته‌ سال‌ 1400 و اعلام نکات بهداشتی جهت شرکت در آزمون



ضمن‌ آرزوي‌ موفقيت‌ براي‌ متقاضیان شرکت در آزمون‌ ورودي‌ مقطع كارشناسي‌ ارشد ناپيوسته‌ سال 1400 كشور، ‌ توجه‌ شما را به‌ موارد زیر جلب مي‌نماید:


الف‌- برگزاري آزمون و پرينت كارت شركت در آزمون


اين آزمون در نوبت صبح روزهای چهارشنبه 6 مرداد ماه، پنجشنبه 7 مرداد ماه و جمعه 8 مرداد ‌ماه سال 1400 و براساس اطلاعات مندرج بر روي كارت شركت در آزمون رشته امتحاني مربوط برگزار خواهد شد. متقاضیان هر يك‌ از كدرشته‌هاي امتحاني‌ لازم‌ است‌ به نشاني مندرج بر روي كارت شركت در آزمون مراجعه نمايند. محل برگزاري آزمون متقاضیان با توجه به شهرستان درج شده در بند 37 تقاضانامه ثبت نامي آنان به شرح جدول شماره 1 (مندرج در ذیل این اطلاعیه) مي‌باشد.


لازم به توضيح است كارت شركت در آزمون حاوي اطلاعات ثبت‌نامي، تاريخ و محل برگزاري آزمون متقاضیان از روز يکشنبه 3/5/1400 بر روي درگاه اطلاع‌رساني سازمان سنجش آموزش كشور به نشاني www.sanjesh.org قرار خواهد گرفت. متقاضیان لازم است براساس مشخصات شناسنامه‌اي (نام‌، نام‌خانوادگي، شماره شناسنامه، سال تولد) و مشخصات ثبت‌نامي (شماره پرونده و كد رهگيري) نسبت به پرينت كارت شركت در آزمون اقدام نمايند. براي شركت در جلسه آزمون همراه داشتن پرينت كارت شركت در آزمون و همچنين اصل كارت ملي و يا اصل شناسنامه عكسدار و ارائه آن الزامي است. لذا متقاضیان بايستي شخصاً براي پرينت كارت شركت در آزمون اقدام نمايند.


تبصره: آن دسته از متقاضیانی كه علاوه بر كدرشته امتحاني اصلي متقاضي شركت در رشته امتحاني دوم (رشته‌ شناور) نيز بوده‌اند، مي‌بايست كارت شركت در آزمون رشته امتحاني دوم خود را نيز از درگاه اين سازمان پرينت و به آدرس حوزه امتحاني مندرج بر روي كارت مراجعه نمايند. زمان برگزاری آزمون رشته‌های شناور (رشته انتخابی دوم) صبح روز چهارشنبه مورخ 6/5/1400 می‌باشد.


1- آزمون‌ كدرشته‌‌هاي امتحاني 1128 (آموزش زبان ژاپني)، 1129 (زبان و ادبيات اردو)، 1287 (مهندسي طراحي محيط زيست)، 1356 (نمايش عروسكي) و ‌‌1360 (مجموعه موسيقي‌) منحصراً در شهرستان تهران‌ برگزار خواهد شد؛ لذا متقاضیان هريك از كد‌رشته‌هاي امتحاني مذكور ضرورت‌ دارد براساس‌ آدرس و تاريخ مندرج بر روي كارت شركت در آزمون به حوزه امتحاني مربوط در شهرستان تهران مراجعه نمايند.


2- محل برگزاري آزمون براي 8 كدرشته امتحاني شامل كدرشته‌هاي امتحاني 1149‌،‌1147، 1150‌، 1154، 1155، 1157 ،1158 و‌ 1159 كه ثبت‌نام آنها توسط دستگاههاي اجرايي ذيربط و با هماهنگي اين سازمان صورت گرفته در شهرستان تهران خواهد بود و از طريق اطلاعيه‌اي كه هريك از ارگانهاي ذيربط صادر مي‌نمايند آزمون اين كدرشته‌ها در تاريخ هاي پيش‌بيني شده برگزار خواهد شد. براي اين دسته از متقاضیان كارت شركت ‌در ‌آزمون از طريق درگاه سازمان صادر نشده است.


ب-كنترل محتوای كارت شركت در آزمون


متقاضیان درخصوص مندرجات كارت شركت در آزمون چنانچه مغايرتي مشاهده نمودند، لازم است به شرح زير اقدام نمايند:


1- چنانچه‌ زبان‌ خارجي‌ مندرج‌ در كارت‌ شركت در آزمون با زبان‌ خارجي‌ انتخابی وي‌ كه در ثبت‌نام‌ اينترنتي انجام شده (البته با توجه به مفاد مواد امتحاني)، مغايرت‌ دارد، يا در رابطه با معلوليت (نابينا، كم بينا، ناشنوا، كم شنوا و معلول جسمي حركتي) اختلافي مشاهده مي‌نمایید، ضروري است در روز دو­شنبه 4/5/1400 لغايت روز سه‌شنبه 5/5/1400 از ساعت 8:30 الي 12:00 و 14:00 الي 18:00 به نماينده این سازمان مستقر در باجه رفع نقص حوزه مربوطه مراجعه نمائيد. (آدرس حوزه‌هاي رفع نقص در جدول شماره 2 در ذیل اين اطلاعيه درج شده است).


2- در صورتي كه‌ در رابطه‌ با ساير مندرجات‌ كارت شركت در آزمون از جمله نام رشته تحصيلي، نام محل تحصيل و معدل دوره كارشناسي (معدل براساس مفاد بند «ه‍» مندرج در اين اطلاعيه) و با توجه‌ به‌ ثبت‌نام انجام شده، اشكالي‌ مشاهده‌ مي‌شود، لازم است جهت اصلاح مورد يا موارد مذكور حداكثر تا تاريخ 8/5/1400 منحصراً به قسمت ويرايش اطلاعات كارت در درگاه اطلاع رسانی این سازمان مراجعه و موارد مربوط را اصلاح نمایید.


3- متقاضیان شركت‌كننده چنانچه متقاضي اعمال بند مربوط به گزينش در رشته‌هاي دانشگاه پيام‌نور و موسسات غيرانتفاعي مي‌باشند لازم است در زمان تكميل فرم انتخاب رشته در اين خصوص طبق اعلام اين سازمان اقدام نمايند.


ج- سهميه رزمندگان و ايثارگران


1- در كارت شركت در آزمون در مقابل سهميه‌ ثبت‌نامي‌ آن دسته از متقاضیانی كه در تقاضانامه ثبت‌نام و با توجه به ضوابط، متقاضي سهميه رزمندگان و ايثارگران شده‌اند و سهميه آنان مورد تأييد ارگان ذيربط قرارگرفته است، عيناً همان عنوان سهميه انتخابي قيد شده است.


2- آن‌دسته از متقاضیانی كه در این آزمون با توجه به ضوابط مندرج در دفترچه راهنماي شماره يك (1) متقاضي سهميه رزمندگان شده‌اند و سهميه آنان از سوي ارگان ذيربط مورد تأييد قرار نگرفته است در كارت شركت در آزمون آنان در مقابل عنوان سهميه، رزمنده درج نشده است.


3- متقاضیان استفاده از سهميه‌هاي ايثارگان بنياد شهيد و امور ايثارگران و سهميه رزمندگان ارگان وزارت جهاد كشاورزي، سپاه پاسداران (سازمان بسيج مستضعفين) و واحدهاي تابعه ستاد كل نيروهاي مسلح جهت اعلام مغايرت لازم است حداكثر تا تاريخ 8/5/1400 منحصراً به درگاه اطلاع رسانی اين سازمان (قسمت ويرايش اطلاعات) مراجعه و با توجه به توضيحات مندرج در اين درگاه نسبت به اصلاح و ويرايش سهميه خود اقدام نمايند تا در صورت تأييد سهميه توسط ارگان مربوط، سهميه براي آنان اعمال گردد. ضمناً تأكيد مي­گردد متقاضیانی كه در زمان ثبت‌نام متقاضي استفاده از سهميه بودند ولي سهميه آنان به هر دليل از طرف ارگان ذيربط مورد تاييد قرار نگرفته، براي بررسي و روشن شدن وضعيت سهميه خود (بعد از ويرايش) حداكثر تا تاريخ 10/5/1400 علت عدم تاييد سهميه را از ارگانهاي ذيربط پيگيري نمايند. در صورت تاييد سهميه توسط ارگان ذيربط، سهميه درخواستي اعمال مي گردد؛ در غير اينصورت با سهميه آزاد گزينش خواهند شد و هيچ‌گونه اعتراضي قابل قبول نمي‌باشد.


ه‍- معدل


معدل مندرج در كارت شركت در آزمون متقاضیان، براساس اطلاعات ثبت‌نام كه توسط خود فرد انجام شده، درج گرديده است، لذا لازم است معدل مندرج در كارت شركت در آزمون خود را با توجه به تبصره‌هاي ذيل بررسي و در صورت مشاهده مغايرت، به قسمت ویرایش اطلاعات در درگاه اطلاع رسانی این سازمان مراجعه و نسبت به اصلاح معدل خود اقدام نمايید. در غير اينصورت مسئوليت هرگونه تبعات بعدي به عهده شخص متقاضی بوده و هيچگونه عذري در اين مورد پذيرفته نمي‌باشد. درضمن براین اساس تاکید می شود متقاضیان عزیز نسبت به کنترل معدل اعلامی و معدل واقعی خود اقدام لازم را بعمل آورند. لازم به ذكر است در سنوات گذشته نسبت به لغو قبولي متقاضیان داراي مغايرت معدل ولو در حد صدم نمره نيز اقدام شده است.


تبصره ‌1- فارغ‌التحصيلان سنوات قبل و همچنين آن دسته از متقاضیانی كه تا تاريخ 16/09/99 (زمان شروع ثبت نام براي شركت در آزمون) به عنوان دانش‌آموخته تلقي گرديده‌اند و يا به عبارت ديگر موفق به اخذ مدرك ليسانس (كارشناسي) شده‌اند بايد معدل‌ مندرج‌ در مدرك‌ ليسانس ‌(كارشناسي) آنان با معدل مندرج در كارت شركت در آزمون يكسان باشد.


تبصره ‌2- دانشجويان‌ شاغل‌ به‌ تحصيل‌ در مقطع كارشناسي كه در زمان شروع به ثبت‌نام براي شركت در اين آزمون (تاريخ 16/09/99) همچنان دانشجو بوده‌اند، اعم از اينكه بعد از پايان مهلت زمان ثبت‌نام فارغ‌التحصيل شده‌اند و يا حداكثر تا تاريخ 99/11/30 فارغ‌التحصيل گرديده‌اند، لازم است در قسمت ويرايش اطلاعات كارت شركت در آزمون نسبت به اصلاح معدل خود براساس مدرك فارغ‌التحصيلي اقدام نمايند.


تبصره 3- دانشجويان سال آخر كه حداكثر تا تاريخ 31/6/1400 فارغ‌التحصيل خواهند شد، لازم است ميانگين واحدهاي گذرانده شده تا تاريخ 99/11/30 را در قسمت ويرايش اطلاعات كارت شركت در آزمون درج نموده و با مراجعه به دانشگاه محل تحصيل مقطع كارشناسي، فرم مخصوص معدل (مندرج در اين اطلاعيه) را به تأييد موسسه محل تحصيل خود رسانده و آن را نزد خود نگهدارند تا در صورت قبولي به موسسه محل قبولي ارائه نمايند.


تبصره 4- فارغ‌التحصيلان‌ داراي مدرك كارشناسي ناپيوسته بايد معدل مقطع كارداني (فوق‌ديپلم‌) و مقطع كارشناسي (ليسانس) آنان با معدل مندرج در كارت شركت در آزمون آنها يكسان باشد.


تبصره 5- دانشجويان‌ شاغل به تحصيل‌ در مقطع كارشناسي ناپيوسته كه‌ پس‌ از اخذ مدرك‌ كارداني (فوق‌ديپلم‌) در مقطع‌ كارشناسي‌ ناپيوسته پذيرفته‌ شده‌اند و هم اكنون نيز دانشجو بوده و حداكثر تا تاريخ 31/6/1400 فارغ­التحصيل خواهند شد، بايد معدل مقطع كارداني و ميانگين‌ واحدهاي‌ گذرانيده‌ شده در مقطع كارشناسي آنان تا تاريخ ‌99/11/30 با معدل مندرج در كارت شركت در آزمون، مطابق مفاد تبصره 2 فوق يكسان باشد.


یادآوری مهم: با توجه به اینکه درصورت مغایرت معدل ثبت شده در فرم ثبت نام بعد از اعلام قبولی نهایی، با معدل واقعی که به هر دلیل اشتباه قید شده باشد، منجر به لغو قبولی شما می‌شود، ضرورت دارد نهایت دقت را درخصوص ثبت معدل واقعی خود به عمل آورید.


و- یادآوری های مهم:


1- شروع فرآيند برگزاري آزمون از ساعت 8:00 (هشت) صبح مي‌باشد. درب حوزه‌هاي امتحاني صبح­ها راس ساعت 7:30 (هفت و سی دقیقه صبح) بسته خواهد شد. لذا پس از بسته شدن درب سالن هاي امتحاني از ورود متقاضیان به حوزه امتحاني، ممانعت بعمل خواهد آمد.


2-براي‌ پاسخگويي‌ به‌ سوالات‌ تستي‌ و درج‌ آن‌ در پاسخنامه، منحصراً از مداد سياه‌ نرم پررنگ‌ استفاده‌ شود.


3-متقاضیانلازم است با توجه به رشته امتحاني و موادي كه امتحان خواهند داد لوازم مورد نياز از قبيل مداد سياه نرم پررنگ، مداد پاكن، مداد تراش، سنجاق و ماسک را به همراه داشته باشند و از آوردن‌ وسايل‌ اضافي‌ مانند كيف‌ دستي‌، ساك‌ دستي‌، کتاب ، جزوه و ... خودداری نمایند، چرا که محلي براي نگهداري وسايل اضافي در حوزه‌هاي امتحاني پيش‌بيني نشده است و از متقاضیان تقاضا مي‌شود كه به هيچ وجه اين قبيل وسايل اضافي را همراه خود به محل حوزه امتحاني نياورند چرا که حوزه امتحاني هيچگونه مسؤوليتي در قبال نگهداري آنها نخواهد داشت.


4-  همراه داشتن هر گونه وسيله غير مجاز از قبيل وسايل ارتباط الكترونيكي و دستگاه­هاي حافظه دار از جمله تلفن همراه (حتي بصورت خاموش)،ساعت هوشمند، انگشتر هوشمند، دستبند هوشمند و ماشین حساب در جلسه آزمون طبق قانون رسيدگي به تخلفات و جرايم در آزمونهاي سراسري موجب محروميت از شركت در آزمون مي­شود. همچنین اكيداً توصيه مي‌گردد حتي از نت‌برداري و يادداشت نمودن جواب پاسخها براي اطلاع خود جداً پرهيز نمايند، ضمناً از رد و بدل كردن هر گونه وسيله (از قبيل لوازم التحرير و ... ) و همچنين خارج نمودن اوراق امتحاني از قبيل پاسخنامه، دفترچه آزمون و يا كارت شركت در آزمون از جلسه امتحان خودداري‌ نمايند درغير اينصورت‌ به‌ عنوان‌ متقلب‌ و متخلف‌ تلقي‌ و با وي‌ برابر قانون رسيدگي به تخلفات و جرائم در آزمونهاي سراسري‌ رفتارخواهد شد.


5- نظر به اينكه سوالات رشته‌هاي امتحاني مقطع كارشناسي ارشد به گونه‌اي طراحي شده است كه براي پاسخگويي به سوالات دروس ذيربط نياز به ماشين حساب نمي‌باشد، لذا به متقاضیان تأكيد مي‌گردد با توجه به مطلب فوق، براي پاسخگوئي به سوالات هر يك از رشته‌هاي امتحاني نياز به ماشين حساب نبوده و از ورود متقاضیانی كه ماشين حساب براي شركت در جلسه آزمون (از هر نوع آن) به همراه داشته باشند ممانعت به عمل خواهد آمد و با آنان برابر مقررات قانون رسيدگي به تخلفات و جرايم در آزمونهاي سراسري كه در اين اطلاعيه نيز آمده است، رفتار خواهد شد.


6- متقاضیانی كه موفق به مشاهده و پرينت كارت شركت در آزمون خود نشوند، ضرورت دارد براي پيگيري موضوع در زمانهاي اعلام شده به نماينده اين سازمان مستقر در باجه رفع نقص (مطابق جدول شماره 2) مراجعه نمايند.


7- با توجه به مصوبه يازدهمين جلسه شوراي سنجش و پذيرش دانشجو در دوره تحصيلات تكميلي مورخ 24/1/98 شركت در آزمون عملي و تشريحي در كدرشته­هاي امتحاني 1350، 1351، 1352، 1356، 1357، 1358، 1360، 1362 و 1364 منحصراً براي متقاضیانی كه براساس كارنامه نتايج اوليه در دوره روزانه مجاز باشند و تمايل به انتخاب رشته محل هاي دوره روزانه در فرم انتخاب رشته خود داشته باشند، ضرورت دارد. به عبارت ديگر براي متقاضیانی كه در دوره روزانه مجاز نشوند و يا در فرم انتخاب رشته خود رشته محل­هاي دوره­هاي غيرروزانه (نوبت دوم «شبانه»، غيرانتفاعي، پرديس خودگردان، پيام نور) را درج ­كنند و يا براي انتخاب رشته محلهاي دانشگاه آزاد اسلامي اقدام ­نمايند، آزمون عملي برگزار نخواهد شد. ملاك پذيرش در رشته محلهاي دوره­هاي غيرروزانه نمره كل نهايي بدون احتساب آزمونهاي عملي و تشريحي حسب مورد در هريك از كدضريب­ها خواهد بود.


ز - دستورالعمل بهداشتی، فاصله­ گذاری فیزیکی و الزامات بهداشتی


ضمن آرزوی سلامتی، تندرستی و موفقیت برای شما، براساس، آخرین اطلاعات درباره راه­های انتشار ویروس کرونا و مخاطرات احتمالي آن در حوزه­هاي برگزاري آزمون، انتظار می­رود موارد زیر را مدنظر قرار داده و برای حفظ سلامتی خود، سایر متقاضیان و خانواده­های محترم خود، آن را رعایت کنید.


1- زمان مناسب منزل تا حوزه امتحانی را برآورد و به موقع در محل آزمون حضور یابید. حوزه برگزاری آزمون از ساعت 6:30 صبح روز برگزاری آزمون آماده حضور شما خواهد بود.


2- برای پیشگیری از تجمع، حضور خود را به دقایق پایانی موکول ننمایید.


3- از تردد بی­مورد در محل آزمون جدا خودداری نمایید.


4- هنگام ورود و خروج به حوزه با دیگر متقاضیان فاصله مناسب (حداقل یک متر) را حفظ نمایید.


5- همراه داشتن ماسک 3 لایه معمولی (بدون فیلتر) و استفاده صحیح از آن (از بالای بینی تا زیر چانه)، از ابتدای ورود به حوزه برگزاری آزمون تا پایان برگزاری آزمون و خروج از حوزه امتحانی الزامی می‌باشد.


6- برای بازرسی بدنی و تطبیق عکس با فرد متولی همکاری کنید.


7- از تماس دست­ها با چشم، دهان و بینی در حین آزمون جدا خودداری نمایند.


8- هنگام عطسه یا سرفه کردن از دستمال کاغذی استفاده نمایید. در صورتی که دستمال وجود نداشت از قسمت داخلی آرنج استفاده کنید).


9- در صورت داشتن سوال ضروری از عوامل اجرایی در طول برگزاری آزمون حتما با رعایت فاصله مناسب و داشتن ماسک اقدام به صحبت نمایید.


10- به پیامهایی که حاوی نکات اجرایی و بهداشتی است و درجلسه آزمون از بلندگو پخش می شود با دقت گوش کرده و به آن عمل کنید.


11- سعی کنید از تماس دست با سطوحی که اغلب لمس مي­شود نظير صندلی­ها، دستگيره درب­­ها و شیرآلات سرويس بهداشتي و... خودداری نموده و از دستمال کاغذی استفاده کنید.


ح- تکمیل فرم خوداظهاری ویژه متقاضیان مبتلا به بیماری کرونا:


به منظور ارائه خدمات به آن دسته از متقاضیان آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1400 که دچار بیماری کرونا شده‌اند (اعم از بیمارانی که در بیمارستان بستری و یا در منزل قرنطینه هستند) این سازمان با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تدابیر ویژه‌ای اتخاذ نموده است. بر این اساس متقاضیانی که علائم بیماری آنها از تاریخ 25/4/1400 بصورت قطعی تایید گردیده، لازم است از روز دوشنبه مورخ 28/4/1400 لغایت چهارشنبه مورخ 30/4/1400 با مراجعه به درگاه اطلاع رسانی این سازمان (بخش آزمون کارشناسی ارشد) فرم خوداظهاری را تکمیل نموده و گواهی مبنی بر داشتن بیماری کرونا (تاییدیه بیمارستان و یا نتیجه تست یا آزمایش مبنی بر مثبت بودن به ویروس کرونا) را در بخش مورد نظر بارگذاری نمایند. متقاضیانی كه اين فرم را تكميل نمايند براساس دستورالعمل‌هاي وزارت بهداشت از ساير متقاضیان جدا شده و آزمون آنها در یکی از بیمارستانهای تعیین شده صرفاً در شهرهای محل آزمون به همراه سایر متقاضیان مبتلا به بیماری کرونا برگزار خواهد شد.


یادآوری مهم: با توجه به اینکه سازمان سنجش اطلاعات متقاضیان آزمون را برایبررسی در سامانه ماسک به وزارت بهداشت ارسال می کند، درصورتیکه متقاضی در بازه زمانی مذکور دچار بیماری کرونا شده باشد و در سامانه خوداظهاری اعلام ننماید اطلاعات وی از وزارت بهداشت اخذ خواهد شد. براین اساس انتظار دارد متقاضیان گرامی نسبت به تکمیل فرم خوداظهاری سازمان اقدام لازم را بعمل آورند تا برنامه ریزی لازم در زمان مناسب برای تعیین حوزه امتحانی ایشان بعمل آید.


قانون رسيدگي به تخلفات و جرايم در آزمونهاي سراسري


ماده 5- تخلفات وجرايم در اين قانون مشتمل بر موارد زير است:


الف- ارتكاب هرگونه عملي كه موجب بي‌نظمي در برگزاري آزمون گردد يا همراه داشتن هرگونه وسيله غيرمجاز از قبيل وسايل ارتباط الكترونيكي (حتی تلفن همراه خاموش) و دستگاههاي حافظه‌دار.


ب- ارتكاب هرگونه عمل خلاف مقررات كه آزمون داوطلب را از نظر علمي خدشه دار سازد از قبيل:


1- ارائه مدرك يا گواهي مجعول يا تصوير گواهي مجعول براي شركت در آزمون.


2- تباني با متقاضیان يا افراد خارج از حوزه امتحاني يا دست‌اندركاران آزمون از قبيل عوامل اجرايي و طراحان سوال براي تخلف در آزمون.


3- ثبت‌نام در آزمون با هويت مجعول يا شركت در جلسه آزمون به جاي داوطلب اصلي.


ج- استفاده از هرگونه وسيله غيرمجاز از قبيل وسايل ارتباط الكترونيكي و دستگاههاي حافظه‌دار.


د- كمك به داوطلب خارج از ضوابط برگزاري آزمون جهت پاسخ به سوالات.


ه‍- دسترسي غيرمجاز به اطلاعات مربوط به متقاضیان يا استفاده غير مجاز از آنها.


و- هرگونه تغيير غيرمجاز سوالات، اوراق و پاسخنامه‌هاي داوطلبان يا ساير مدارك و دفاتر مربوط به آزمون.


ز- افشاي سوالات آزمون يا تلاش در جهت دستيابي و افشاي آن يا شركت يا معاونت در اين امر قبل يا حين برگزاري آزمون به هر نحو.


ح- خريد يا فروش سوالات آزمون يا پاسخ آنها يا شركت يا معاونت در اين امر قبل يا حين برگزاري آزمون اعم از اينكه سوالات يا پاسخ آنها واقعي يا غيرواقعي باشد.


ماده 6- هيأت‌هاي رسيدگي به تخلفات، صلاحيت صدور حكم به مجازاتهاي زير را درباره متخلفان دارند:


الف- در مورد مشمولان بند (الف) ماده (5): اخطار كتبي با درج در پرونده داوطلب و اعلام به مراجع ذيربط يا محروميت از گزينش در آزمون همان سال.


ب- در مورد مشمولان بند (ب) يا بند (ج) ماده (5): محروميت از گزينش علمي در آزمون همان سال و ابطال قبولي داوطلب در همان سال و محروميت از شركت در آزمون از يك تا ده سال بعد.


تبصره- آراء هيأت‌هاي بدوي جز در مورد مشمولان بند (الف) ماده (6) اين قانون قابل تجديد نظر خواهي در هيأت تجديد نظر رسيدگي به تخلفات در آزمون‌ها مي‌باشد.


ماده 7- در مورد مشمولان بندهاي (د)، (ه‍)، (و) (ز) و (ح) ماده (5) هيأت‌هاي رسيدگي متهم را براي رسيدگي و اعمال جزاي نقدي از ده ميليون (10/000/000) تا يك ميليارد (1/000/000/000) ريال يا حبس از يك تا پنج سال يا هر دو مجازات به محاكم دادگستري معرفي مي‌نمايند.


ماده 8 – ارتكاب هر يك از اعمال موضوع ماده (5) چنانچه در قالب عضويت در يك گروه يا شبكه باشد موجب تشديد مجازات مي‌شود و تشكيل دهنده و سركرده گروه يا شبكه به حداكثر مجازات محكوم مي‌گردد. مجازات هر يك از اعضاء كه در ارتكاب تخلفات و جرايم فوق دخالتي نداشته باشند حسب مورد حداقل مجازات ذكر شده براي مرتكب مي‌باشد.


ماده 9- رسيدگي در هيأت‌هاي رسيدگي به تخلفات در آزمون‌ها مانع از رسيدگي برابر ساير قوانين جزايي يا رسيدگي در هيأت‌هاي رسيدگي به تخلفات اداري يا هيأت‌هاي انتظامي اعضاي هيأت علمي يا كميته‌هاي انضباطي دانشجويان نيست و مرتكب علاوه بر مجازات مندرج در مواد (6) و (7) اين قانون به مجازات مقرر در ساير قوانين و مقررات محكوم مي‌گردد.


ماده 10- در صورت محكوميت قطعي فردي به يكي از مجازاتهاي مندرج در اين قانون، به استثناي مجازات مندرج در بند (الف) ماده (6)، هيات رسيدگي به تخلفات در آزمون‌ها، قبولي وي در آزمون را ابطال مي‌نمايد. در اين صورت موسسه آموزشي مربوط از صدور و اعطاي هرگونه گواهي يا مدرك به وي خودداري خواهد نمود و چنانچه گواهي فارغ‌التحصيلي به وي اعطاء شده باشد وزارت علوم، تحقيقات و فناوري يا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي يا وزارت آموزش و پرورش يا دانشگاه آزاد اسلامي ملزم به ابطال آن گواهي مي‌باشند.


ماده 11- چنانچه با بررسي‌هاي فني و علمي، بين نمرات و رتبه اكتسابي داوطلبي و سوابق تحصيلي وي مغايرتهاي غيرمتعارف مشهود و اساسي از قبيل عدم تطابق معدل ديپلم و دوره پيش‌دانشگاهي با رتبه و نمره اكتسابي در آزمون وجود داشته باشد، با تأييد هيأت‌هاي بدوي رسيدگي به تخلفات در آزمون‌ها از داوطلب در يك يا چند درس عمومي و اختصاصي امتحان مجدد به عمل مي‌آيد. تعيين وضعيت نهايي آزمون اين داوطلب، بر اساس نتايج حاصل از امتحان مجدد بر عهده هيأت بدوي مي‌باشد.


ماده 12- هر موسسه يا آموزشگاه علمي و آموزشي كه براي افزايش آمادگي داوطلبان شركت در آزمون‌هاي مورد بحث اين قانون فعاليت مي‌كند چنانچه در تخلفات ماده (5) مشاركت داشته باشد مجوز تاسيس آن لغو مي‌شود و مديران مسوول آنها علاوه بر محروميت دائمي از تاسيس و اداره اين گونه مراكز به مجازات‌هاي پيش‌بيني شده در اين قانون و ساير قوانين محكوم مي‌شوند و چنانچه موسسه يا آموزشگاه فاقد مجوز باشد مجازات مديران مسوول آنها حداكثر مجازات مندرج در ماده (6) مي‌باشد.


تبصره- در مورد آموزشگاههايي كه فاقد مجوز باشند علاوه بر اقدام مراجع قانوني ذيربط مدعي‌العلوم نيز مي‌تواند راساً نسبت به اعلام جرم و پيگيري تخلفات آنان اقدام نمايد.


و- نحوه اعلام گزارش تقلب و تخلفات


با نزديك شدن به ايام برگزاري آزمون مقطع کارشناسي ارشد ناپيوسته  سال 1400 مشاهده مي‌شود برخي از افراد و مؤسسات سودجود و كلاهبردار با انجام تبليغات در فضاهاي مجازي و شبكه هاي اجتماعي و باادعاي واهي دسترسي به سؤالات آزمون ، اقدام به اخاذي و كلاهبرداري مي‌نمايند. از متقاضیان درخواست مي‌شود در نهايت هوشياري و مراقبت از گرفتار شدن در دام اين شيادان، هرگونه خبر مشكوك در اين زمينه را از طريق شماره تلفن‌هاي 36182152-026 و 36182151-026 و آدرس الكترونيكي hefazatazmon@sanjesh.org به ستاد خبري اداره كل حراست سازمان سنجش آموزش كشور اعلام نمايند.


به متقاضیان عزيز اعلام مي­دارد اين سازمان هيچگونه فعاليتي در كانالهاي اطلاع‌رساني (تلگرام، اينستاگرام و ...) ندارد و متقاضیان محترم جهت كسب اطلاعات لازم و دسترسي به اطلاعيه­هاي صادره مي­توانند از طريق درگاه اطلاع‌رساني سازمان، نشريه الکترونیکی پيك­سنجش و يا كانالهاي اطلاع­رساني داخلي سروش، آي‌گپ، گپ، بله و ايتا به آدرسهاي مندرج در درگاه اطلاع‌رساني اين سازمان اقدام نمايند.


ز - نحوه تماس و ارتباط با سازمان سنجش آموزش و كشور


باتوجه به عدم پذیرش حضوری متقاضیان به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و در جهت تسریع در بررسی و ثبت درخواستها به صورت الکترونیکی، متقاضیان می­توانند به سیستم پیشخوان خدمات الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس: http://darkhast.sanjesh.org  مراجعه و درخواست خود را به همراه مستندات لازم ثبت نمایند. پس از ثبت درخواست، برای متقاضی شماره نامه و کدرهگیری از طریق پیام کوتاه ارسال می­شود. متقاضیان می­توانند پس از دریافت شماره و کد رهگیری از طریق پیام کوتاه، به پورتال رهگیری الکترونیکی مکاتبات به آدرس: http://rahgiri.sanjesh.org وارد و از آخرین وضعیت درخواست خود مطلع شوند.


ضمناً متقاضیان درصورت لزوم مي‌توانند سئوال يا سئوالات خود را از تاریخ دوشنبه 4/5/1400 لغايت روز جمعه 8/5/1400 با بخش پاسخگويي اينترنتي سازمان سنجش آموزش كشور و یا در روزها و ساعات اداری با شماره ‌تلفن‌ 42163-021 در ميان بگذارند. 


 







جایزه ویژه حقوق دادن برتر

فرم عضویت در سامانه های اطلاعاتی رایگان داداِستان

وارد کردن فیلدهای ستاره دار اجباری است

CAPTCHA code