rr

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
موسسه آموزش عالی آزاد اندیشه سازان ( داداِستان)
نمود تخصص در حوزه حقوق یکی از اهداف عالیه ماست

آزمون وکالت , اخبار حقوقی

آمایش تغذیه مناسب

آمایش تغذیه مناسب

1400/06/24


آمایش تغذیه مناسب با رویکرد راهکارهای عملی به جهت بهبود تغذیه در زمان  آزمون در تاریخ 12 شهریور ماه  با استقبال جمع کثیری از حقوقدانان  و فرماندهان سرنوشت در سراسر کشور بصورت حضوری و آنلاین و با تدریس دکتر عربی فوق تخصص تغذیه برگزار شد. 

در این آمایش برنامه غذایی مناسب یک روز کامل در اختیار عزیزان حقوقدان قرار گرفت. دکتر عربی در پاسخ به این سوال که برنامه غذایی و سبک زندگی ما چه قدر در عملکرد ذهن ما موثر است بیان کردند چگونگی عملکرد ذهن ما تا حد بسیار زیادی به رژیم غذایی ما بستگی دارد هرچه قدر رژیم غذایی با کیفیت تر باشد راندمان مغز نیز بالاتر خواهد بود. ایشان همچنین تاکید کردند: سه ماه پس از رعایت رژیم غذایی میتوان افزایش عملکرد ذهن را بطور کامل احساس کرد. در این راستا اشاره ای به ویژگیهای یک  صبحانه عالی داشتند که در ذیل به آنها میپردازیم. 

صبحانه نباید مملو از مواد چرب و شیرین باشد صبحانه ای ایده آل است که در ابتدا مملو از پروتئین و نشاسته ی متعادل و قند و چربی حداقل باشد. صبحانه راهرگز ترک نکنید چرا که افت قند و افزایش استرس و سردردهای نبض دار را بهمراه خواهد داشت علاوه بر اینها افزایش وزن و چاقی که نتیجه ی گرسنگی زیاد و پرخوری در وعده نهار است از عوارض سنگین نخوردن صبحانه است. (کلید آزمون خوب خوردن صبحانه است) 
 تخم مرغ و پنیرو حبوبات غنی ترین مواد پروتئینی است  که هفته ای دو بار توصیه میشود هیچ ماده ای روی کره زمین به اندازه ی سفیده ی تخم مرغ پروتئین ندارد. توجه داشته باشید تخم مرغ حتما آب  پز شود نیمرو بهیچ وجه توصیه نمیشود غذای چرب در صبحانه خواب الودگی روز را بهمراه دارد. عدسی هفته ای دو بار  غذایی مناسب برای صبحانه به شمار میرود . پنیر ارزش غذایی بالایی دارد به شرط آنکه کم چرب وکم نمک و  پروبیوتیک باشد. مواد پروبیوتیک در افزایش قدرت  حافظه کوتاه مدت موثر هستند. مصرف نان سبوس دار نکته مهم یک صبحانه ایده آل  است. صبحانه را باسبزی مخصوصا نعنا بخورید که ضد التهاب و نفخ است و مشکلات گوارشی را کم میکند. آنتی اکسیدانهای  بدن میوه و سبزیجات هستند و سلطان سبزیجات کلم بروکلی است. میان وعده میوه بخورید و منابع قندی شامل خرما عسل طبیعی به مقدار کم. قند و شکر سم سفید صبحانه هستند مراقب باشید. قهوه و نسکافه پیشنهاد نمیشود مگر قهوه ی تلخ و قهوه ی اسپرسو. آب سبزیجات میان وعده ی خوبیست آجیل خام بدون نمک هم پیشنهاد میشود.
 
در زمینه نهار مناسب همچنین گفته شد: 
برای نهار بهیچ وجه پر خوری نکنید. نهار باید کم حجم در وعده های زیاد باشد. 
ماهی را هفته ای دو بار مصرف کنید که امگا 3 بهترین تقویت کننده چشم و مغز  برای شما میباشد. ماهی شوریده و سالمون بهترین گزینه ها هستند. گوشت به اندازه کف دست برای شما کافیست. دوغ و ماست پروبیوتیک میل کنید تا سیستم ایمنی خوبی داشته باشید. نوشابه و دلسترهای گازدار ممنوع. آب  فراوان بنوشید. سبزی با نهار میل کنید. برنج سفید نخورید نشاسته ی بالایی دارد و برنج قهوه ای را جایگزین کنید که 2/5برابر افزایش غذایی دارد. کاهو و کلم و پیاز و گوجه و خیار را به شکل سالاد استفاده کنید. 
عصرانه فقط میوه و میوه و میوه 

شام را با خوراک حبوباتی مانند ماش عدس لوبیا برای خود مفید سازید ماش، برای مغز بسیار مناسب است. یکی از بهترین پیشنهادها برای شام سالاد سزار میباشد. دمنوش، بابونه برای خواب شمابسیار مفید است و ضد التهاب با شام دوغ بخورید. اسفناج آب پز شده با داشتن ویتامینهای فراوان فراموش نشود. در خوردن هیچ غذایی زیاده روی نکنید حتی آب.

 در پایان دکتر عربی با بیان این نکته که خواب از مهمترین ارکان یک روز سالم میباشد و هر انسان 18 تا 60 ساله باید حداقل 7ساعت خواب شبانه داشته باشد (حتما از ساعت 12 تا 7)خاطر نشان کردند افرادی که خواب شبانه نامنظم داشته باشند پیری مغز و آلزایمر زودهنگام را تجربه خواهند کرد. برای خواب راحت دمنوش، آلبالو بسیار مناسب است وحتما در محیط خنک و با نور بسیار کم سعی کنید شبی آرام داشته باشید.



جایزه ویژه حقوق دادن برتر

فرم عضویت در سامانه های اطلاعاتی رایگان داداِستان

وارد کردن فیلدهای ستاره دار اجباری است

CAPTCHA code