rr

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
موسسه آموزش عالی آزاد اندیشه سازان ( داداِستان)
نمود تخصص در حوزه حقوق یکی از اهداف عالیه ماست

آزمون وکالت , اخبار حقوقی

نتایج آزمون کارشناسی ارشد در اواخر خرداد اعلام می شود

نتایج آزمون کارشناسی ارشد در اواخر خرداد اعلام می شود

1401/02/31


نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۱ اواخر خرداد اعلام می‌شود و انتخاب رشته برای داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده‌اند در اوایل تیرماه انجام می‌شود.

آزمون‌های تشریحی و مصاحبه رشته‌های خاص در نیمه دوم تیرماه انجام می‌گیرد و نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۱ در هفته اول شهریور اعلام خواهد شد.

پورعباس گفت: در میان گروه های آموزشی آزمون، گروه علوم انسانی با بیش از ۴۰۰ هزار نفر بیشترین داوطلب را دارد. این موضوع نشان می دهد بیشتر داوطلبان حتی از گروه های مهندسی هم مایل به شرکت در گروه علوم انسانی هستند.

رئیس سازمان سنجش می‌گوید: نتایج اولیه اواخر خرداد اعلام می شود و انتخاب رشته در اوایل تیرماه انجام می شود و پیش بینی می کنیم پس از دو سال نتایج نهایی در نیمه اول شهریور اعلام خواهد شد تا پذیرفته شدگان اول مهر سر کلاس حاضر شوند.

وی گفت: سال گذشته بیش از ۱۳۰ هزار نفر پذیرفته شده اند و هنوز پرتال ظرفیت برای دانشگاه ها باز است و پیش بینی می شود ظرفیت پذیرش افزایش پیدا کند. امسال پیش بینی می شود حدود ۳۰ درصد داوطلبان پذیرفته شود.

پورعباس ادامه داد: از میان ۶۴۷ هزار داوطلب آزمون، ۵۳ درصد خانم ها هستند و ۴۷ درصد آقایان هستند. این نسبت را در گروه های آموزشی هم داریم. در گروه علوم انسانی نیز ۵۷ درصد، در گروه علوم پایه ۶۷ درصد، در فنی مهندسی ۲۷ درصد، در گروه هنر ۶۳ درصد و در گروه دامپزشکی هم ۶۴ درصد داوطلبان زن هستند.

وی می گوید: نمره کل آزمون کارشناسی ارشد شامل ۸۰ درصد نمره آزمون و ۲۰ درصد معدل دوره کارشناسی است. از داوطلبان خواهش می کنم که معدل صحیح را درج کنند و اگر مغایرت داشته باشند قبولی آنها لغو می شود. در زمان انتخاب رشته هم داوطلبان یک بار دیگر فرصت دارند که معدل صحیح را درج کنند..







جایزه ویژه حقوق دادن برتر

فرم عضویت در سامانه های اطلاعاتی رایگان داداِستان

وارد کردن فیلدهای ستاره دار اجباری است

CAPTCHA code