rr

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
موسسه آموزش عالی آزاد اندیشه سازان ( داداِستان)
نمود تخصص در حوزه حقوق یکی از اهداف عالیه ماست

آزمون وکالت , اخبار حقوقی

اطلاعیه تکمیلی آزمون کارآموزی وکالت کانون های وکلای دادگستری سال1401

اطلاعیه تکمیلی آزمون کارآموزی وکالت کانون های وکلای دادگستری سال1401

1401/03/03


ضمن آرزوی موفقیت برای داوطلبان آزمون کارآموزی وکالت سال ۰۱۴۰۰ با توجه به لازم‌الاجراشدن فانون تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار (مصوب ۱۴۰۱) و ماده ۵ این قانون .کانون‌های وکلای دادگستری در این مرحله به شرح ذیل مبادرت به پذیرش می‌نمایند:

1.مستندات قانونی:

الف) ماده ۵ قانون تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار-تبصره ماده (1) قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت دادستری  مصوب 17/01/1376به شرح زیر اصلاح و یک تبصره به عنوان تبصره (۲) به آن الحاق می شود.

تبصره ۱- کانون وکلای دادگستری و مرکز وکلاء کارشناسان رسمی ومشاوران خانواده قوه قضائیه مکلفند هرسال از طریق سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به برگزاری آزمون پروانه وکالت اقدام نماد داوطلبانی که حداقل هفتاد درصد (70%)امتیاز میانگین نمرات یک درصد (%1) حائّزان بالاترین امتیاز را کسب کرده اند. به عنوان پذیرفته شده. جهت طی مراحل مقتضی به مرجع صدور مجوز مربوط معرفی می گردند. نظارت بر اجرای این تبصره بر عهده قوه قضائیه است و قوه مزبور مکلف است در صورت استنکاف کانون وکلای دادگستری و مرکز وکلا.کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه از برگزاری آزمون, رآسا به برگزاری آن اقدام کند. استنکاف از اجرای این حکم جرم محسوب و مرتکب به مجازات

محرومیت از حقوق اجتماعی درجه شش موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی محکوم خواهد شد.

تبصره2_ برای مشمولان بند «چ» ماده (88) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی, اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، نصاب مذکور در تبصره (1) حداقل شصت درصد(%60) می باشد.

ب) بند چ ماده ۸۸ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی, اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران(ماده ۵۹ مکرر قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران ) :

« قوه فضاییه، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور کانون وکلای دادگستری . کانون کارشناسان رسمی, مرکز وکلاء وکارشناسان قوه فضاییه مکلفند سی درصد ۳۰ % از سهمیه صدور دفاتر خدمات قضایی و الکترونیک. سر دفتری. صدور پروانه وکالت. مجوز کارشناسان رسمی دادگستری را به فرزندان و همسران شهداءجانبازان با حداقل ده درصد(۱۰/ ). آزادگان با داشتن حداقل سه ماه سابقه اسارت و رزمندگان با داشتن حداقل شش ماه حضور در جبهه و همسر و فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد ( 25% )و بالاتر و فرزندان وهمسران آزادگان و فرزندان رزمندگان دارای حداقل ۱۲ ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه. بدون رعایت شرط سنی در صورت واجد شرایط بودن اختصاص دهند.»

۲.بر این اساس بند ۱ آگهی آزمون درباره ظرفیت پذیرش کار آموزان وکالت حذف می شود. همچنین داوطلبانی که مبادرت به ثبت نام بر اساس ظرفیت پذیرش کانون ها نموده اند. امکان ویرایش کانون انتخابی خود را در سامانه ثبت نام به نشانی www.sanjesh.org دارند.

 3.داوطلبانی که موفق به اخذ هشتاد درصد نمره کل از آزمون گردند. پس از طی مراحل دوران کار آموزی و موفقیت در اختبار مجاربه اشتغال دایم در مرکز استان کانون پدیرفته شده هستند.

۴. بند ۱۱-۶ از تذکرات لازم در آگهی آزمون. از دفترچه آزمون حذف و کلیه کار آموزان وکالت عضو کانون های وکلا مجاز به شرکت در آزمون می باشند.

۵. با عنایت به تشکیل کانون وکلای دادگستری هرمزگان و خارج شدن از زیرمجموعه کانون وکلای دادگستری مرکز، داوطلبان می توانند این کانون را به عنوان محل اشتغال انتخاب نمایند.


جهت ثبت نام آزمون کارآموزی وکالت سال 1401کلیک کنید (مربوط به نوبت پذیرش سال 1400)










جهت استفاده از خدمات و کسب مشاوره از سراسر كشور با شماره 
دفتر مرکزی 05136050072
امور شهرستانها 05131601111
 تماس حاصل فرمایید 



جایزه ویژه حقوق دادن برتر

فرم عضویت در سامانه های اطلاعاتی رایگان داداِستان

وارد کردن فیلدهای ستاره دار اجباری است

CAPTCHA code