rr

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
موسسه آموزش عالی آزاد اندیشه سازان ( داداِستان)
نمود تخصص در حوزه حقوق یکی از اهداف عالیه ماست

آزمون وکالت , اخبار حقوقی

امسال آزمون دیگری برگزار نمی شود

امسال آزمون دیگری برگزار نمی شود

1401/07/30

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه: 
امسال آزمون دیگری برگزار نمی شود 
برگزاری مصاحبه حق ماست

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه از پذیرش بیش از ۱۲ هزار نفر در آزمون مرکز وکلای قوه قضائیه خبر داد و گفت: برگزاری مصاحبه در ماده ۵ قانون تسهیل، ذکر شده و حق ماست افرادی که صلاحیت ندارند در مجموعه ما نباشند.
حسن عبدلیان‌پور اظهار کرد: براساس ماده ۵ قانون تسهیل کسب و کار مجلس شورای اسلامی سالی یک‌بار موظف به برگزاری آزمون وکالت هستیم، در همین راستا سال ۱۴۰۱ این آزمون را برگزار و قبولی‌ها را اعلام کردیم و برای سال آینده موظف به برگزاری آزمون هستیم. 
وی با بیان اینکه سال‌جاری ۱۲ هزار و ۶۰۰ نفر در آزمون مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه قبول شدند، تصریح کرد: برگزاری مصاحبه در ماده ۵ قانون تسهیل، ذکر شده و  شرایط باید رعایت شود و وظیفه ماست. سوالات ممکن است بخشی علمی باشد. حق ماست افرادی که صلاحیت ندارند در مجموعه ما نباشند. مصاحبه شروع نشده اما خیلی ریزش نداریم.
وی با اشاره به فعالیت سامانه ۱۲۹ در ۲۰ استان بیان کرد: وکلا و کارشناسان از این طریق این سامانه به صورت معاضدتی در خدمت مردم هستند و تا پایان سال برای باقی استان‌ها راه اندازی می‌کنیم و امیدواریم حق هیچ فردی به علت عدم تمک مالی ضایع نشود.
عبدلیان‌پور با بیان اینکه وکالت تخصصی را دنبال می‌کنیم، مطرح کرد: در هفت حوزه و ۴۳ زیرمجموعه، وکلای متخصص و متعهد تربیت می‌شوند و یک وکیل در همه پرونده‌ها ورود نکند که این امر بسیار واجب است.
وی با اشاره به آمار وکلای معاضدتی کشور خاطرنشان کرد: آمار وکالت معاضدتی بسیار بالاست و آخرین گزارش در بازه شش ماه ابتدایی سال نشان می دهد یک میلیون و ۲۰۰ پرونده با وکلای معاضدتی و تسخیری داشتیم.
رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه با بیان اینکه استقلال وکلا به معنی عدم نظارت نیست، گفت: بر روی کار وکلای باید نظارت باشد و در هیچ‌ کجای دنیا عدم نظارت وجود ندارد. ابطال پروانه جزء لاینفک هر مجموعه است و هر فردی از چارچوب قانون تخطی کند باید پاسخگو باشد.
منبع / ایسنا



جایزه ویژه حقوق دادن برتر

فرم عضویت در سامانه های اطلاعاتی رایگان داداِستان

وارد کردن فیلدهای ستاره دار اجباری است

CAPTCHA code