rr

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
موسسه آموزش عالی آزاد اندیشه سازان ( داداِستان)
نمود تخصص در حوزه حقوق یکی از اهداف عالیه ماست

آزمون وکالت , اخبار حقوقی

ریز و درشت کارنامه قبولی آزمون وکالت

ریز و درشت کارنامه قبولی آزمون وکالت

1402/06/22

در گزارش پیش رو در تلاش هستیم تا ریز و درشت اطلاعات کارنامه آزمون وکالت ۱۴۰۲ را بررسی کنیم تا دانش پذیران بتوانند اطلاعات کافی را در این خصوص بدست بیاورد. 

کارنامه آزمون وکالت ۱۴۰۲ علاوه بر اطلاعات فردی داوطلب شامل چند بخش است:

۱- سهمیه:

داوطلبان آزمون وکالت به طور کلی دارای یکی از دو سهمیه آزاد یا ایثارگران هستند.

افرادی که واجد شرایط قانونی مذکور در آگهی آزمون وکالت ۱۴۰۲ باشند، در سهمیه ایثارگران قرار می گیرند و سایر داوطلبان در سهیمه آزاد هستند.

۲- کانون:

در این قسمت نام کانون وکلای دادگستری که موقع ثبت نام در آزمون آن را انتخاب کرده اید درج شده است، با توجه به استقلال کانون های وکلای دادگستری از یکدیگر، امور مربوط به پذیرش هر کانون توسط خودش انجام می شود و اقلا در این مرحله امکان تغییر کانون محل پذیرش وجود ندارد.

۳- نمره کل تراز نهایی:

عدد درج شده در این قسمت، نمره تراز شده داوطلب در سطح کشور است. نمره تراز جایگاه نمره داوطلب را نسبت به توزیع متوازن همه نمرات داوطلبان شرکت کننده در آزمون نشان می دهد.

۴- حد نصاب در سهمیه:

عدد درج شده در این قسمت، حداقل نمره ترازی است که اگر داوطلب هر یک از سهمیه های ایثارگران یا آزاد کسب کرده باشد، پذیرفته شده محسوب خواهد شد.

این عدد در کارنامه همه داوطلبان سهمیه آزاد برابر ۷۰٪ نمره تراز یک درصد برتر آزمون و همه داوطلبان سهمیه ایثارگران برابر ۶۰٪ درصد نمره تراز یک درصد برتر آزمون و یکسان است.

۵- رتبه در کشور و سهمیه:

عدد درج شده در این قسمت، رتبه داوطلبان میان همه داوطلبان در سهمیه خودش را نشان می دهد، یعنی رتبه داوطلبان سهمیه آزاد را در میان همه داوطلبان سهمیه آزاد و رتبه داوطلبان سهمیه ایثارگران را در میان همه داوطلبان سهمیه ایثارگران نشان می دهد.

۶- وضعیت:

در این قسمت، وضعیت داوطلب از حیث داراشدن حدنصاب مقرر برای قبول شدن در آزمون درج شده است.

چه کسانی در آزمون وکالت ۱۴۰۲ قبول شده اند ؟

اگر در قسمت وضعیت کارنامه با رنگ سبز نوشته شده باشد «شما دارای حدنصاب آزمون می باشید»، به معنی قبول شدن داوطلب در آزمون است.

طبق قانون تسهیل صدور مجوزها، هر داوطلبی که حد نصاب نمره را کسب کند، قبول شده محسوب می شود و برای انجام سایر مراحل پذیرش دعوت خواهد شد.




جایزه ویژه حقوق دادن برتر

فرم عضویت در سامانه های اطلاعاتی رایگان داداِستان

وارد کردن فیلدهای ستاره دار اجباری است

CAPTCHA code