rr

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
موسسه آموزش عالی آزاد اندیشه سازان ( داداِستان)
نمود تخصص در حوزه حقوق یکی از اهداف عالیه ماست

آزمون وکالت , اخبار حقوقی

 متولی موسسات حقوقی مرکز وکلای قوه قضائیه است

متولی موسسات حقوقی مرکز وکلای قوه قضائیه است

1398/10/22

 متولی موسسات حقوقی مرکز وکلای قوه قضائیه است 







مدتی قبل پیرامون شکایت یک حقوقدان در دیوان عدالت اداری از مصوبه سازمان ثبت اسناد و املاک در خصوص نحوه ثبت و تاسیس موسسات حقوقی، دیوان عدالت رای به ابطال مصوبه داد، هرچند قبل از ابلاغ و انتشار رأی از سوی دیوان عدالت، رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز اعلام کرده بود که با ابطال مصوبه ، فعالیت موسسات حقوقی به پایان رسیده است اما بعد از ابلاغ رأی هیأت عمومی برداشت های متفاوتی از رأی اعلام شد.

از یک طرف رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه اعلام داشت که متولی موسسات حقوقی قوه قضائیه است اما از طرفی دیگر رئیس کانون وکلای مرکز مدعی خلاف این موضوع شده است.

حامد دهقان، کارشناس حقوقی و شاکی پرونده موسسات حقوقی در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس گفت: بابت موضوع ساماندهی موسسات حقوقی چندین شکایت از سوی بنده در دیوان عدالت اداری مطرح شد و در تمام آرای صادره، مرکز وکلای قوه قضائیه بعنوان مرجع صدور مجوز موسسات حقوقی تعیین شده است.

وی افزود: حتی در یکی از آرا صراحتا اعلام شده بر مبنای ماده 187 قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، مجوز تاسیس دفاتر موسسات و ارائه دهندگان خدمات حقوقی و تأیید صلاحیت آنها صرفاً به قوه قضائیه واگذار شده است.

این کارشناس حقوقی گفت: بنابراین  کانون های وکلای دادگستری نقشی در صدور مجوز موسسات حقوقی برای افراد فاقد پروانه وکالت دادگستری ندارند.



جایزه ویژه حقوق دادن برتر

فرم عضویت در سامانه های اطلاعاتی رایگان داداِستان

وارد کردن فیلدهای ستاره دار اجباری است

CAPTCHA code