rr

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
موسسه آموزش عالی آزاد اندیشه سازان ( داداِستان)
نمود تخصص در حوزه حقوق یکی از اهداف عالیه ماست

آزمون وکالت , اخبار حقوقی

تعیین ظرفیت ۷ هزار نفری برای آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه ۹۹

تعیین ظرفیت ۷ هزار نفری برای آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه ۹۹

1399/06/25

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه از تعیین ظرفیت ۷ هزار نفری برای آزمون سال ۱۳۹۹ این مرکز خبر داد و تاکید کرد که آزمون در روز ۴ مهر برگزار خواهد شد و امکان تعویق آن وجود ندارد.

به گزارش اختبار، علی بهادری جهرمی در لایو اینستاگرامی شب گذشته (۲۴ شهریور) خود گفت:

آزمون وکالت در چهارم مهرماه سال ٩٩ بدون تعویق برگزار می شود. ما سه گزینه نداریم، دو گزینه برای انتخاب هست: یا آزمون در تاریخ مقرر برگزار شود یا به دلیل شرایط کرونا سال ۹۹ آزمون وکالت نداشته باشیم.



سال گذشته چون زمان کافی برای رایزنی با سازمان سنجش نداشتیم، مرکز آزمون دانشگاه پیام نور متولی آزمون وکالت بود. خواست بیشتر داوطلبان این بود که سنجش متولی برگزاری آزمون باشد. سازمان سنجش برنامه آزمون‌های خود را سالانه می بندد و با تغییرات پیش آمده در آزمون‌های سازمان با توجه به شرایط کرونا و خصوصا با توجه به روشن نبودن وضعیت آینده امکان تغییر زمان آزمون وجود ندارد و ممکن است منجر به عدم برگزاری آن شود. پروتکل های بهداشتی در آزمون رعایت می شود. سازمان سنجش متولی آزمون است که هفته گذشته هم آزمون کارشناسی را با رعایت تمام ضوابط بهداشتی برگزار کرد.

 آزمون مشاوران هم در موعد از قبل اعلام شده یعنی چهارم مهرماه برگزار می شود. اقلیتی که چه برای آزمون وکالت و چه برای آزمون مشاوران آمادگی لازم را ندارند، با طرح موضوع تعویق آزمون حقوق اکثریت را تحت الشعاع قرار ندهند.

بهادری جهرمی درباره تعداد و شیوه طراحی سوالات آزمون سال ۹۹ افزود:  آزمون ۱٣٠ تست دارد که برای پاسخ گویی به آن‌ها ۱۵٠ دقیقه زمان در نظر گرفته شده است. ۱۰ تست بیشتر از سال گذشته طرح شده است.‌ همه دروس ۲۰ سوال دارند به جز ثبت که ۱۰ سوال دارد. سوالات بدون تله‌گذاری طرح شده است. می خواهیم شرایط کارآموز وکالت را احراز کنیم، نه یک وکیل را. از طراحان تقاضا کردیم سوالات حاشیه ای و اختلافی طرح نکنند.

 برنامه ی ما برای ۱۴۰۰ این است که آزمون را در نیمه اول سال برگزار کنیم. اگر موفق به برگزاری آزمون تا شهریور ۱۴۰۰ نشدیم، انشاالله مانند امسال در مهرماه آن را برگزار خواهیم کرد.



جایزه ویژه حقوق دادن برتر

فرم عضویت در سامانه های اطلاعاتی رایگان داداِستان

وارد کردن فیلدهای ستاره دار اجباری است

CAPTCHA code