rr

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
موسسه آموزش عالی آزاد اندیشه سازان ( داداِستان)
نمود تخصص در حوزه حقوق یکی از اهداف عالیه ماست

آزمون وکالت , اخبار حقوقی

برگزاری قطعی آزمون وکالت ۹۹ در ۲۲ اسفند

برگزاری قطعی آزمون وکالت ۹۹ در ۲۲ اسفند

1399/12/15

رئیس اسکودا: آزمون وکالت ۹۹ به تعویق نمی‌افتد



 رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری از برگزاری آزمون وکالت ۹۹ در روز ۲۲ اسفند خبر داد و اعلام کرد که امکان تعویق مجدد آزمون وجود ندارد.

دکتر جعفر کوشا در لایو اینستاگرامی (۱۴ اسفند) خود درباره دغدغه هفته‌های اخیر داوطلبان مبنی بر تعویق یا برگزاری آزمون وکالت در موعد مقرر شده صحبت کرد و گفت که به دلایل مختلفی این آزمون به ناچار در زمان تعیین شده برگزار خواهد شد.

او با اشاره به ماده ۱ قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت دادگستری گفت که مطابق قانون کانون‌های وکلا مکلفند حداقل یکبار در سال نسبت به پذیرش متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت از طریق آزمون اقدام کنند که آزمون سال جاری به دلیل شرایط ناشی از شیوع کرونا در آذرماه برگزار نشد و نهایتاً در توافق با سازمان سنجش آموزش کشور، روز ۲۲ اسفند به‌عنوان زمان جدید آزمون تعیین شد.

رئیس اسکودا با اشاره به آزمون‌های برگزار شده در ماه‌های اخیر، از جمله آزمون استخدامی فراگیر دستگاه‌های اجرایی، اظهار داشت که سازمان سنجش نشان داده است که امکان برگزاری آزمون‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی را دارد و  از سوی دیگر با توجه به شلوغ بودن برنامه این سازمان و نیز نامشخص بودن شرایط آینده، امکان تعویق مجدد آزمون وجود نخواهد داشت.

او همچنین از لحن نامناسب برخی پیام‌ها گلایه کرد و گفت بعضی از متن‌هایی که ملاحظه‌ کردیم در شان یک دانش‌آموخته رشته حقوق که متقاضی ورود به کسوت وکالت است نبود و نیاز بیشتری به توجه به اخلاقیات احساس می‌شود.

جعفر کوشا در پایان با بیان اینکه تمام پیام‌ها و دغدغه‌های داوطلبان مورد بررسی قرار گرفته است افزود: عزیزانی که به دلیل مشکلات ناشی از کرونا، داشتن ِ بیماری زمینه‌ای و مسائل دیگر امکان شرکت در آزمون روز ۲۲ اسفند را ندارند به ناچار می‌بایست در آزمون بعدی شرکت کنند و برای آنها آرزوی موفقیت می‌کنیم.





جایزه ویژه حقوق دادن برتر

فرم عضویت در سامانه های اطلاعاتی رایگان داداِستان

وارد کردن فیلدهای ستاره دار اجباری است

CAPTCHA code