rr

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
موسسه آموزش عالی آزاد اندیشه سازان ( داداِستان)
نمود تخصص در حوزه حقوق یکی از اهداف عالیه ماست

آزمون وکالت , اخبار حقوقی

شرایط جذب قضات تغییر خواهد کرد؟

شرایط جذب قضات تغییر خواهد کرد؟

1400/01/14

شرایط جذب قضات تغییر خواهد کرد؟

معاون منابع انسانی قوه قضاییه گفت :

 


شرایط جذب قضات تغییر خواهد کرد؟

معاون منابع انسانی قوه قضاییه گفت :

 

 رویکرد جدید جذب و تربیت قاضی از طریق جذب دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه علوم قضایی است که طول دوره آن سه سال خواهد بود و دانشجویان در طول دوره سه ساله علاوه بر آموزش علمی از آموزش‌های کاربردی و کارگاهی و همچنین انجام کارورزی بهره‌مند می‌شوند.

آقای رحیمی توضیحات بیشتری درباره فرایند جدید جذب قضات و زمان اجرایی شدن آن نداد اما در سند تحول قضایی که چندی پیش ابلاغ شد،  درباره شرایط جذب قضات چنین برنامه‌ریزی شده است:

جذب قضات صرفاً از میان داوطلبان دارای مدارک سطح سه و سطح چهار حوزه یا کارشناسی- ارشد و دکتری پس از اخذ مدارک کارشناسی ارشد تربیت قاضی در گرایش‌های تخصصی از جمله خانواده، اقتصاد، رسانه، اداری، نظامی و فناوریهای نوین تخصصی با در نظر گرفتن شایستگی‌های شخصیتی، ایمانی، علمی و مهارتی متناسب، در فضای رقابتی و با حداقل سنی بیست‌وپنج سال تمام با تأکید بر سلامت فرد و خانواده ایشان و اولویت‌دهی به جذب افراد دارای گواهی تخصصی در موضوعات متناظر با گرایشهای تخصصی از مراکز آموزشی و پژوهشی دارای صلاحیت و مورد تأیید قوه قضاییه...

بازنگری در نظام جذب منابع انسانی قوه قضاییه جزو اهداف «میان‌مدت» سند  تحول قضایی است یعنی برای اجرایی شدن آن تا تیرماه ۱۴۰۱ زمان تعیین شده است. حال مشخص نیست که آیا تغییرات جدید در آزمون سال آینده اجرایی می‌شود یا خیر.



جایزه ویژه حقوق دادن برتر

فرم عضویت در سامانه های اطلاعاتی رایگان داداِستان

وارد کردن فیلدهای ستاره دار اجباری است

CAPTCHA code