rr

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
موسسه آموزش عالی آزاد اندیشه سازان ( داداِستان)
نمود تخصص در حوزه حقوق یکی از اهداف عالیه ماست

آزمون وکالت , اخبار حقوقی

طرح تسهیل مجوزهای کسب‌و‌کار که در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت

طرح تسهیل مجوزهای کسب‌و‌کار که در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت

1400/01/16


محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (یک‌شنبه 15 فروردین) قوه مقننه و در نطق پیش از دستور خود، ضمن تبریک سال نو و اعیاد شعبانیه،گفت: در سال پیش رو نیز طرح تسهیل مجوزهای کسب‌و‌کار که در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت که می تواند تحولی در موضوع مجوزها ایجاد کند و در صورت تصویب نهایی این طرح، برای ایجاد یک کسب و کار جدید جز در موضوعات امنیتی و بهداشتی، نیازی به اخذ هیچ مجوزی نخواهد بود و مردم بدون پوشیدن کفش آهنی یا داشتن پارتی، می توانند کسب و کار خود را صرفا با اطلاع رسانی در سامانه مربوطه آغاز کنند.
شایان ذکر است که طرح مزبور دیروز در دستور کار کمیسیون جهش تولید قرار گرفته و از کانون وکلا رییس کانون وکلای مرکز و یکی از اعضای هیات مدیره این کانون و رییس اسکودا به جلسه روز گذشته کمیسیون جهش تولید مجلس دعوت شده اند.
این طرح مقررات نهاد وکالت و سردفتری را در خصوص جذب وکیل و سردفتر متاثر می‌سازد یا به عبارتی بهتر ظرفیت را از آزمون های وکالت و سردفتری حذف و نصاب ۶۰ درصد امتیاز میانگین نمره یک درصد جمعیت بالاترین امتیاز را جایگزین ظرفیت می نماید. همچنین به اشخاص حقوقی خصوصی اجازه استفاده از کارمندان خود به جای وکلای دادگستری به عنوان نماینده حقوقی در دعاوی می دهد



جایزه ویژه حقوق دادن برتر

فرم عضویت در سامانه های اطلاعاتی رایگان داداِستان

وارد کردن فیلدهای ستاره دار اجباری است

CAPTCHA code