rr

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
موسسه آموزش عالی آزاد اندیشه سازان ( داداِستان)
نمود تخصص در حوزه حقوق یکی از اهداف عالیه ماست

آزمون وکالت , اخبار حقوقی

کارگاه داوری در دعاوی حقوقی

کارگاه داوری در دعاوی حقوقی

1398/05/19



کارگاه آموزش داوری در دعوای حقوقی پنجشنبه ۱۷ مرداد با حضور پرشور حقوقدانان ، وکلا قضاوت و کارشناسان دادگستری در مشهد مقدس برگزار شد.

در ابتدا آقای استاد قاضی زاده  استاد حقوق جزا ضمن خیر مقدم به حضار به معرفی مختصری از فعالیت های علمی و آموزشی پرداختند و توضیح دادند که داوری حلقه مفقوده نظام قضایی ما که کمتر به آن توجه شده و به صورت تخصصی روی آن تمرکز نشده است؛ اما در دهکده سفید با تشکیل شهر داوری به این امر توجه ویژه ای شده است و این کارگاه نیز در پاسخ به رفع این نیاز شکل گرفته است. در ادامه دکتر معبودی  به بیان مطالبی در مورد تمایز رای داوری از نهادهای حقوقی مشابه و اقسام رای داوری پرداختند و آثار رای داوری و نحوه اعتراض به آن را توضیح دادند. ایشان همچنین در  مورد گزارش اصلاحی، دستور موقت، ابلاغ رای داوری، دعوای اعتراض  ثالث و مرجع صالح رسیدگی  مطالبی را بیان نموند.

 دکتر معبودی در پایان شرط رونق گرفتن داوری به عنوان یک طریق حل اختلاف را اولا شفاف شدن فرآیند داوری و ثانیاً روشن شدن فرایند  ارجاع به داوری در سازمان هایی مثل اتاق بازرگانی یا کانون وکلا دانستند و از داوران خواستند تا در صدور رای نهایت دقت را داشته باشند، تا آرای داوری کمتر در محاکم حقوقی نقض شود و به مرور اعتماد جامعه به داوری جلب شود. ایشان همچنین بیان داشتند که داوری، خصوصی سازی رسیدگی قضایی است و کمک به دستگاه قضایی می باشد.

 در بخش دوم کارگاه بعد از پذیرایی و صحبت های انگیزشی استاد ذاکر در خصوص تلاش برای اجرای عدالت و احقاق حق ، آقای دکتر پرتوی زاده دعوت به سخنرانی شدند.

دکتر پرتویی زاده دبیر شورای عالی داوری قوه قضاییه و عضو گروه آموزش داوری به بیان نکاتی در خصوص فن بیان و فنون مذاکرات در داوری پرداختند و به حضار توصیه کردند که حتماً در خصوص آداب و تشریفات داوری مثل دادگاه برنامه آموزشی و کار آموزی برای خود داشته باشند تا شاهد رشد و موفقیت خود باشند. در پایان عکس یادگاری با استادان گرفته شد و به حضار در کارگاه گواهینامه شرکت در کارگاه تقدیم گردید.

 












جایزه ویژه حقوق دادن برتر

فرم عضویت در سامانه های اطلاعاتی رایگان داداِستان

وارد کردن فیلدهای ستاره دار اجباری است

CAPTCHA code